W pierwszym dniu wycieczki do Wrocławia – 16 października  zwiedziliśmy:

Dworzec Główny, który jest jedną z najstarszych tego typu budowli w Polsce. Sky Tower – najwyższy budynek w Polsce – pierwszy wrocławski drapacz chmur. Z tarasu widokowego znajdującego się na wysokości 212 m mogliśmy podziwiać panoramę miasta.

Następnie przeszliśmy się około kilometra jedną z najstarszych wrocławskich ulic: Świednicką. Zatrzymaliśmy się przy Operze, przy sławnym hotelu Monopol i przy kościele pw. św. Wacława, Stanisława i Doroty. Na Rynku mieliśmy czas wolny na odpoczynek i obiad. Dalej udaliśmy się do Muzeum Uniwersyteckiego gdzie zobaczyliśmy Aulę Leopoldina i Wieżę Matematyczną z której mogliśmy znów podziwiać panoramę ścisłego centrum miasta. Pod Uniwersytetem czekała na nas wspaniała pani przewodnik Jolanta Szczepańska, która oprowadziła nas po Rynku i Placu Solnym skąd udaliśmy się do Muzeum Miejskiego, gdzie spędziliśmy czas do późnego popołudnia podziwiając zbiory sztuki śląskiej. Stamtąd przeszliśmy starym miastem do Sióstr Szkolnych de Notre Dame, które odkryły w podziemiach swojego klasztoru pozostałości zamku piastowskiego. Z podziemi wyszliśmy po zmroku i mieliśmy niepowtarzalną okazję pospacerować po Ostrowie Tumskim w świetle gazowych latarni a nawet spotkać ubranego w cylinder  i powłóczysty płaszcz latarnika.

Drugi dzień powitał nas drobnym deszczem, a pobyt we Wrocławiu rozpoczęliśmy spacerem po klimatycznym, jedynym w swoim rodzaju muzeum – po starym, przedwojennym cmentarzu Żydowskim. Tuż przed południem zobaczyliśmy Panoramę Racławicką. Przed Muzeum Narodowym czekała na nas już nasza pani przewodnik i z nią spędziliśmy blisko dwie godziny w jego murach, podziwiając niepowtarzalne zbiory sztuki polskiej i europejskiej. W drodze na obiad zobaczyliśmy jeszcze Fort Ceglany, Katedrę Greckokatolicką (tzw Unicką) pw. Podwyższenia Krzyża Pańskiego z nagrobkiem Henryka II Pobożnego, który zginął w 1241 roku pod Legnicą w walce z Mongołami. Stamtąd mieliśmy już tylko kilka kroków do sióstr Urszulanek, które opiekują się Mauzoleum Piastów Śląskich, gdzie znajdują się szczątki m.in.  księżnej Anny, Henryka III Białego, Henryka V Grubego i Henryka VI Dobrego, kilkunastu piastowskich księżniczek, w większości opatek Klarysek, a także urna z sercem księżniczki Karoliny, zmarłej w 1707 ostatniej Piastówny. Po obiedzie obejrzeliśmy pięknie odrestaurowane zabytki wrocławskiej secesji oraz Dzielnicy 4 Wyznań, gdzie odpoczęliśmy w klimatycznej Mleczarni tuż przy synagodze „Pod Białym Bocianem”. Drugi dzień wycieczki zakończyliśmy w parku Szczytnickim oglądając dwudziestominutowy bardzo energetyczny pokaz woda-światło-dźwięk pt. „Mikro i makrokosmos”.

Kolejnego, trzeciego dnia – 18 października opuściliśmy Wrocław i udaliśmy się na południe. W małej miejscowości Henryków zwiedziliśmy średniowieczne opactwo oo Cystersów z Annus Propedeuticus  Wrocławskiego Seminarium Duchownego i Liceum męskie im. Edmunda Bojanowskiego. Dla nas jednak najważniejszy był „Klasztor Księgi Henrykowskiej” oraz wspaniały kościół z barokowym wyposażeniem.

Ostatnim etapem naszej wycieczki był klasztor oo. Redemptorystów w Bardzie Śl. Tu zwiedziliśmy Bazylikę Mniejszą pw. Nawiedzenia NMP zw. średniowieczną figurką Matki Bożej Strażniczki Wiary. Po Bazylice i przyklasztornym muzeum oprowadził nas ks. proboszcz tamtejszej parafii o.Mirosław Grakowicz. Zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci, ks. proboszcz odprawił specjalnie dla nas Mszę Św., a po niej zaprosił nas na słodkie „co-nieco”.

Wycieczkę przygotowała i opisała Ewa Knapkiewicz. Zdjęcia udostępniła K. Adamczak i J.Gardyś

IMG_20151017_142620IMG_20151017_133336DSC06849DSC06658DSC06709DSC06673DSC06648DSC06624